Even voorstellen...

Mijn naam is Miranda Tabak-Loonstra. Op de opleiding zonder Tabak, op het HHC zonder Loonstra.
Sinds november 1997 ben ik in het bezit van mijn pabo-diploma. Van 1996-1997 liep ik mijn lio-stage op de school waar ik sinds januari 1998 ook vast in dienst kwam. Dit was een kleine dorpsschool in Oldenzijl (Noord-Groningen) Deze school was uniek, omdat het kon bestaan in een plaats met nog geen 100 inwoners. Het was een Daltonbasisschool en leerlingen kwamen vanuit de wijde omtrek speciaal naar deze school. Tot februari 2016 heb ik altijd lesgegeven in de bovenbouw van diverse scholen. Allen binnen hetzelfde bestuur.
De laatste basisschool ging fuseren met mijn eerste basisschool. Het cirkeltje was rond. Vanaf februari mocht ik lesgeven op het HHC in Uithuizen. Er ging een wereld voor mij open. Tijd voor een nieuwe stap in mijn onderwijscarrière.
Ik mocht vervolgens blijven! Afscheid nemen van 'mijn' leerlingen, collega's en het vertrouwde. Een groot deel van groep 8 kon ik vertellen dat ik met ze mee zou gaan naar de nieuwe school. Dit betekende meteen ook dat ik moest starten met de opleiding Docent Nederlands 2e graads.
Dit was, in een gezin met 2 opgroeiende puberkinderen en een eigen zaak, wel een klusje. Dit heeft me er niet van weerhouden om in het eerste jaar mijn propedeuse te halen. Dit bij Windesheim. Na het 1e jaar ben ik geswitcht en kon ik gelukkig instromen in het 2e jaar bij de NHL.
En nu lijkt het einde dan toch in zicht. In deze portfolio mijn visie op het ICT-onderwijs en mijn ervaringen op dit gebied.
Heel bijzonder vond ik het om eens diepgaand na te denken over zaken die ik als normaal beschouw. ICT is een onderdeel van het leven, dus ook van het onderwijs. Op de volgende pagina's staat een uiteenzetting over mijn visie, kennis en opgedane ervaring.